Interjú Süle Zoltánnal

Névjegy:

A Pannon Egyetem Műszaki Informatikai Karának dékánja és a Magyar Operációkutatási Társaság alelnöke. Méray László-díjas, az „Év Informatikai Oktatója” díjas, a TDK- és PhD-hallgatók témavezetésével is hozzájárul a tudományos utánpótlás neveléséhez.

A Pannon Egyetem jogelődjén szerezted az első diplomádat, ugyanitt doktoráltál, de volt egy ötéves kitérőd Szegeden. Mi motivált, hogy a Pannon Egyetemen oktass?

A Pannon Egyetemen szerzett tapasztalataim és az intézmény által kínált lehetőségek jelentős mértékben alakították szakmai pályafutásomat. A veszprémi támogató szakmai közösség, az intézmény oktatási és kutatási irányai, valamint az innovációs tevékenységek, amelyekben aktívan részt vehetek, kulcsfontosságúak a számomra. A Szegeden folytatott tanulmányaim révén új szemléletmódokat és módszereket hozhattam a Pannon Egyetemre.

A MIK 20 nyitóünnepségén elmondtad, hogy az első tudományos munkanapod egybeesik a Kar alapításával. Oktatóként, dékánhelyettesként, és dékánként is tettél és teszel a Karért. Mit jelent számodra a Pannon Egyetem?

A Pannon Egyetem számomra nem csupán egy munkahely, hanem az a közösség, ahol felnőttem szakmailag és emberileg is. Gyakorlatilag a Kar alapítása óta szorosan kötődöm 

hozzá, és nagy megtiszteltetés számomra, hogy különböző szerepekben hozzájárulhattam a fejlődéséhez. Dékánként célom, hogy az egyetem és a kar továbbra is a régió és az ország egyik vezető informatikai képzőhelye legyen.

A rohamosan fejlődő informatikai technológiákat lekövetni és oktatni nagy kihívás. Hogyan küzd meg ezzel a Kar?

Az egyik legfontosabb lépés, hogy folyamatosan naprakész tananyagokat biztosítsunk hallgatóinknak, amelynek egyik feltétele, hogy mi magunk is formájuk a tudományos életet új, innovatív kutatási eredményekkel. Büszkék vagyunk arra, hogy az elmúlt években több kollégánk a világ kutatóinak TOP 2%-ba tartozik. A Kar szoros kapcsolatot ápol az iparral is, és aktív résztvevője számos kutatás-fejlesztési projektnek: az iparági partnerekkel közös fejlesztések lehetővé teszik, hogy a legújabb eredményeket integráljuk az oktatásba, így a hallgatóink naprakész tudással léphetnek a munkaerőpiacra.

Van olyan piaci, kutatás-fejlesztési irány, amerre még nem nyitott a Kar, de elképzelhetőnek tartod, hogy sor kerül rá?

Bár sok területen már évtizedek ót aktívak vagyunk, mint például a gépi látás, irányítástechnika, egészségügyi informatika, vagy éppen a folyamat-optimalizálás, van még lehetőség további erősítésre. A mesterséges intelligencia és a gépi tanulás, valamint a virtuális valóság területén is számos kimagasló eredmény született a közelmúltban, amelyek az egyik legnagyobb potenciált hordozzák a jövőbeni tudományos és piaci együttműködésekre. Ezek az új eredmények nemcsak az ipari folyamatokat forradalmasíthatják, hanem az oktatási módszerekbe is beépíthetők, amely által még hatékonyabbá válhat a műszaki és informatikai oktatás.

Mit javasolnál azoknak, akik most állnak pályaválasztás előtt?

A technológia világa rendkívül dinamikus, ezért a legfontosabb, hogy a fiatalok rugalmasak és nyitottak legyenek az új technológiák iránt. A programozási készségek, a problémamegoldás és a kritikus gondolkodás elengedhetetlenek lesznek a jövő szakemberei számára. Emellett fontos, hogy folyamatosan fejlesszék a „soft skill”-jeiket is, hiszen a csapatmunka és a kommunikáció meghatározók a munka világában.

Riporter: Elekesné Tringli Alexa

 

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Email

További tartalmak

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Ne maradjon le a Pannon Egyetem tartalmairól! A 75 éves jubileumi programok mellett sok más érdekességgel is igyekszünk szolgálni az öregdiák közösség és minden kedves érdeklődő számára.