Több a Karhoz, a Tanárkéző Központhoz köthető egykori vezetőt látott vendégül a HTK egy kerekasztal beszélgetés keretében a Pedagógusképzés napján. Mit tart megőrzésre méltó értéknek, továbbörökítésre alkalmas elemnek a veszprémi pedagógusképzés hagyományaiból? Mit üzenne 2024-ben a veszprémi pedagógusképzésnek? Milyen kihívások vannak jelen, amikre léteznek már korábban végigondolt válaszok? – ezekre a kérdésekre is választ kaphattak akik részt vettek a rendezvényen.
A programot Pálfi Erika a Belügyminisztérium, Köznevelési Tartalomfejlesztési Főosztályának vezetője nyitotta meg: aki hálás szívvel emlékezett az itt eltöltött diákévekre, és egykori oktatóira. Kiemelte annak fontosságát, hogy kiváló, elkötelezett pedagógusok kerüljenek a pályára, tanítsák gyerekeinket, ez a legnagyobb érdem.
Gelencsér András egyetemünk rektora köszöntöjében elmondta “A COVID alatt szülőként is megtapasztalhattuk, hogy milyen nehéz is a pedagógiai munka. A pedagógusok feladata most sokkal nehezebb, a mai világban a fiatalokat nagyon sok hatás, információ éri, nagyon nehéz igazodási pontot találniuk; így a pedagógusoknak is nehezebb őket terelniük. Természetesen olyan diákokra is szükség van akikből lehet elkötelezett pedagógusokat nevelni. A feladat nem lesz könnyebb, bízom benne, hogy az elmúlt időszakok intézkedései, a változtatások visszaadják a tanárképzés régi fényét, és ismét megbecsült, népszerű pálya lesz a pedagógusoké.”
A rendezvény a veszprémi pedagógusképzés hagyományairól, jelenéről és jövőjéről szóló kerekasztal beszélgetéssel indult, ahol egykori vezető oktatóinkkal Dr. Bárdos Jenővel, Dr. habil. Czabaji Horváth Attilával, Dr. Galicza Jánossal, valKöcséné Szabó Ildikó, és Dr.Poór Zoltánnal, Somogyvári Lajos a Neveléstudományi Intézet Intézetigazgatója beszélgetett, de a beszélgetés végén alkalom nyílt kérdések felvetésére is.
Az egybegyűltek abban mindenképp egyetértettek, hogy mennyire fontos, hogy a Tanárképző Központ ne legyen elszigetelt, viszont élő szakmai együttműködései legyenek, hogy a hallgató megtapasztalja a gyakorlati oktatást a képzése alatt; de abban is, hogy ma már nem annyira a lexikális tudás a lényeg, hanem a fejlődés – hisz ma már a tanulás élethosszig tartó folyamat.
A rendezvény folytatni kívánta a veszprémi hagyományokat -Tanárképzés Napja-konferenciák- az egyetem 75. évfordulójához kapcsolódóan felmutatva a több mint 30 éves veszprémi pedagógusképzés pályaívét, a kerekasztal beszélgetést követően a délután folyamán Hagyomány és újítás a pedagógiában címmel Konferencia zajlott a Könyvtár Kováts termében.
Forrás: https://htk.uni-pannon.hu/hirek/pedagoguskepzes-napja-a-humantudomanyi-karon