“Zsebre tett kézzel nem lehet létrára mászni” – Interjú Horváth Ádámmal

Névjegy:

Közgazdász, vezetés és szervezés szakon, szervezetfejlesztés szakirányon végzett 2011-ben (PE-GTK). MIT Alumni, 2020-24 között a Massachusetts Institute of Technology (MIT) Sloan School of Management posztgraduális felsővezetői ACE programját végezte el, A Brandfizz Employer Branding társalapítója és ügyvezetője, elnökségi tag az Európai Employer Brand Szövetségben, valamint a, Magyar PR Szövetség Employer Branding Tagozatának elnöke. A Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Kar Pro Facultate cím birtokosa.

Horváth Ádámmal beszélgettünk, aki a Pannon Egyetem Gazdaságtudományi Karának hallgatójaként magas szinten sportolt és kivette részét az egyetemi életből is. Szóba kerültek a karrierútja során szerzett tapasztalatok és megosztotta velünk a jelennel, illetve jövővel kapcsolatos meglátásait is.

 

Milyen szakon tanultál a Pannon Egyetemen?

2009-ben emberi erőforrások alapszakon végeztem, majd ezt követően 2011-ben a vezetés és szervezés mesterszak szervezetfejlesztési szakirányán szereztem diplomát. 2020-24 között egy igazán izgalmas intellektuális kalandban volt részem: az MIT (Massachusetts Institute of Technology) Sloan Business School posztgraduális Executives in Management, Innovation & Technology (ACE) programjában vettem részt, amely során digitális üzleti stratégiát, AI, machine learning és szervezeti transzformáció tárgyakat hallgattam.

Az egyetemi évek során számos aktivitásban részt vettél.
Melyek maradtak meg a legjobban benned?

Az egyetem Karrier Irodájában dolgoztam hosszabb ideig, ahol például alumni magazint is szerkesztettünk Merkel Dáviddal, Gadár László vezetése alatt. Ezen kívül az esettanulmányi versenyek voltak számomra a legmeghatározóbbak, harminc alkalommal képviseltem az egyetemet ilyen megmérettetésen. Többször voltunk egy csapatban Dr. Hargitai Dáviddal és Véber Zoltánnal is, évfolyamtársam volt Domján Péter – őket szerintem nem kell bemutatni Veszprémben. Akadt a versenyek között stratégiai, online vagy üzleti szimuláció is. Rengeteget tanultam belőlük és nagyon sok olyan emléket őrzök, amit az egyetem nélkül nem kaptam volna meg.

Ezen kívül a teljes egyetemi pályafutásom alatt aktívan sportoltam, az akkori NB1-es férfi röplabda csapat tagjaként sok emlékezetes csata során húzhattam magamra a mezt Veszprém város címerével.

Mit ajánlasz a jelenlegi hallgatóknak? Melyek azok a programok, amelyeken érdemes részt venni tanulmányaink során?

Munkáltatói márkaépítéssel foglalkozunk a Brandfizz-ben és az Európai Employer Brand Szövetségben (EAEBA). Azt látom, hogy a cégek mindig is keresni fogják a legtehetségesebb, ambiciózus fiatalokat. Azoknak, akiknek terveik, céljaik vannak, akik bármiben többet teljesítenek, mint az elvárt, mindig versenyképesek lesznek a munka világában. Én arra bátorítok mindenkit, hogy éljenek a lehetőségekkel, vegyenek részt vállalati nyílt napokon nemcsak Veszprémben, hanem más városokban vagy más országokban, akár személyesen, akár online.

Nem kell szégyellni az ambíciót, de a belépő az mindig a jó teljesítmény kell legyen. A húszas éveiket kár Netflixezésre pazarolni, aludni is lehet később. A napi lépésszámra meg wellbeing appra optimalizált életet is bőven ráér elkezdeni 30 felett. Ha most van pálya, akkor most kell futni. Az utat nézzék, ne a visszapillantót.

Aki érez magában elég tehetséget és motivációt, annak érdemes áthangolni a céljait, mentorokat, példaképeket keresni és beletenni a melót a célok elérésébe. Menni fog, én már most szurkolok nekik! De zsebre tett kézzel nem lehet létrára mászni.

Már saját vállalatod van, mint említetted. Ez a Brandfizz Employer Branding. Mesélnél nekünk arról, hogyan jutottál el idáig?

Klasszikus értelemben véve én is a startup Bermuda-háromszögben kezdtem vállalkozni: ami a gyors internet – lassú számítógép – hideg pizza triásza volt. Csak akkor még senki nem hívta startupnak az induló cégeket és befektetői pitchek helyett az új ügyfelek és az árbevétel versenypiacról történő növelése kötötte le a figyelmünket. A Hotel Magister 2112-es szobájából induló kreatív ügynökség tipikusan gyorsan növekvő cég lett. Mire a tanulmányaimmal végeztem, már nem munkahelyet kerestem, hanem tudtam, hogy saját utamat fogom járni.

Hogyan lett a hivatásod a munkáltatói márka és a Brandfizz?

Már a legelső ügynökségi megbízásaink között volt olyan feladat, ami employer brandinghez kapcsolódott. Az esettanulmányi versenyek és jó pár állásbörze szervezésében való részvétel után könnyen rá tudtam kapcsolódni a vállalatok igényeire. A Brandfizzt azért hoztuk létre Zvezdovics Anitával, hogy felpezsdítsük a cégek munkáltatói márkáját és hogy minél több igazán nagyszerű munkahely jöjjön létre Magyarországon. Olyanok, ahol élmény dolgozni.

Ébren töltött óráink legnagyobb részét a munkahelyünkön töltjük, így a munkavállalói élményünk kihat az egész életünkre. Nem lehet felhőtlenül boldog az az ember, aki napi 8 órában ki nem állhatja, amivel foglalkoznia kell. A Brandfizz pár év alatt a legkeresettebb employer branding ügynökség lett idehaza, valamint az európai és világszintű szakmai szervezetekben is képviseljük a magyar munkáltatói márka szakmát, nemzetközi szakmai díjakkal ismerték el a munkáinkat Londontól-New Yorkig. Megbízóink azok a vállalatok, akik mérhető üzleti eredményeket várnak a munkáltatói márkától és nem három babzsákot a társalgóba.

Úgy látom, te magad is az élethosszig tartó tanulásban hiszel. A következő generációnak is ezt ajánlod?

Igen, de főleg azoknak akik csapatot akarnak építeni. Egy dolog rosszabb annál, ha képzed a kollégáidat és elmennek, ez pedig az, ha nem képzed őket és maradnak. Ráadásul egyre kevesebb idő alatt kell tudni új dolgokat megtanulni. Aki hamarabb reagál új helyzetekre, rövidebb idő alatt adaptálódik, az túlél, ilyen egyszerű. Sokan azt mondják, hogy mostanában nagyon felgyorsult a világ. Én azt látom, hogy a világ már sosem lesz olyan lassú, mint most.



Riporter: Szeifert Anita, Iván Katalin

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
Email

További tartalmak

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Ne maradjon le a Pannon Egyetem tartalmairól! A 75 éves jubileumi programok mellett sok más érdekességgel is igyekszünk szolgálni az öregdiák közösség és minden kedves érdeklődő számára.